Leveransvillkor

Vi bjuder på fri frakt vid köp av varor med ett sammanlagt varuvärde över 1 000 kronor. 

- När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset.

- För att spara miljön så återanvänder vi emballage i största möjliga mån.

Vi skickar varor med speditörer som Posten Varubrev, Posten MyPack eller DHL. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige. 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar butiken.

Posten Varubrev - Levereras direkt hem i postlådan 

Posten Varubrev levereras direkt hem i din postlåda. I det fall Varubrevet skulle vara för stort för din postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS, mail eller brev. Gäller försändelser upp till 2 kg. 

Posten - MyPack - Hämta när det passar dig 

MyPack levereras till ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut
det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS, mail eller brev. Gäller försändelser upp till 20 kg. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paketet. 

DHL

Produkter som finns i butiken levereras till ditt närmaste DHL-ombud normalt inom 2–5 arbetsdagar. Avisering sker vanligen via SMS, e-post eller brev. Möbler och större varor som måste beställas skickas oftast direkt till kund. Leveranstiden för sådana beställningsvaror får du information om på mail eller SMS. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paketet.

Fri frakt – Mindre varor

Mindre produkter, som till exempel smycken, inredningsdetaljer, soffkuddar, Barbourkläder levereras med hjälp av Posten eller DHL till ditt närmaste Post-/DHL-ombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS ut om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer eller mailadress får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Glöm inte legitimation då du hämtar paketet.

Fri frakt – Större varor

Större produkter levereras normalt sätt med DHL i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till DHL aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00. Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00).

Hämta själv i butik

Du kan välja att Hämta själv, som leveranssätt i kassan. När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webshopens kassa. Möbler och lampor som finns i butiken skall också hämtas där. Möbler som är beställningsvaror skickas som regel direkt till kund. Observera att vi skickar ett e-postmeddelande eller ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Skicka SMS till 070 244 50 90 eller ring 0174 231 00 för att komma överens om en dag och tid som passar.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att genast göra en anmälan om skadan till oss via e-post till info@countryhouse.se eller SMS till 070 244 50 90. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Skicka gärna en bild med mobilen på skadan till oss om möjligt för dokumentation. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.